-
Jak vypadá den v MŠ
Časové rozvržení je pouze orientační a přizpůsobuje se věku, potřebám dětí a konkrétnímu dennímu programu školy.
„Přijďte se k nám podívat, jste vítáni“.
Scházení dětí, ranní hry a činnosti od 6:30 hod.
Děti si volí samostatné nebo společné činnosti z nabídky aktivit, které souvisí s aktuálním třídním vzdělávacím plánem nebo dle jejich zájmu v centrech aktivit.
- Činnost dělají děti bez přímého vedení učitelkou – samostatně.
- Činnost je založena na spolupráci dětí.
- Činnost dětem umožňuje volit vlastní postup, samy objevují jednotlivé kroky řešení úkolu.
- K činnosti si děti samy volí pomůcky, materiály. Vše potřebné si přichystají i uklidí. Učitel má roli průvodce, dětem je oporou.
Ranní kroužek, pohybová a logopedická rozcvička od 8:10 hod.
• Vítáme den - třídní rituál (docházka, název dne, měsíce, roční období, vyznačení počasí), společné sdílení zážitků, básničky, jazykové cviky, plánování, diskuse.
• Cvičení - chůze, běh, poskoky, křížová cvičení, zdravotní cviky, aktivity s náčiním, pohybové hry, relaxace.
• Předškolák
Hygiena, svačina od 8:30 hod.
Tvořivé činnosti od 8:50 hod.
• Pokračování v řízených nebo spontánních činnostech dětí (skupinové, v centrech aktivit, frontální), reflexe.
Pobyt venku od 9:25 hod.
• Seřazení, reflexní vesty, vycházka nebo pohybové aktivity a hry na zahradě, tvoření z přírodnin, environmentální vzdělávání.
Hygiena, oběd od 11:30 hod.
Odpočinek od 12:10 hod.
• Četba pohádek, prohlížení časopisů, klidné činnosti dětí, které nespí
Hygiena, svačina od 14:00 hod.
Zájmové činnosti, rozcházení dětí od 14:20 hod.
• Odpolední řízené nebo spontánní hry dětí ve třídě nebo na zahradě.